Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się " tj.Dz.U.2017.1824" Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim udostępnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu następujące formy kontaktu z urzędem:
- poczta elektroniczna na adres: gmina@aleksandrow-lodzki.pl
- telefonicznie 42 2700 300
- bezpośrednio w Biurze Podawczym ( Budynek B, parter, wejście od ulicy 11-ego listopada)
- ePUAP: /fujh4p096l/skrytka
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim w Aleksandrowie Łódzkim przysługuje prawo do skorzystania z usług:
- tłumacza PJM ( polski język migowy)
Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie. Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej.
Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu, skrytkę ePUAP lub złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Burmistrz zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Wnioski do pobrania:
Instrukcja do wniosku - pobierz
Wniosek o tłumacza migowego - pobierz
Wniosek o zapewnienie komunikacji - pobierz